11 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ آشنایی با بازیکنان خارجی فصل 93

11 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ آشنایی با بازیکنان خارجی فصل 93

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ مسابقات والیبال لیگ برتر والیبال مردان در حالی از روز 18 آبانماه جاری با شرکت 14 تیم آغاز بکار می کند که کشورهای صاحب نام والیبال جهان در لیگ ایران دارای نماینده خواهند بود.

 

 *آندریاس ديميتريوس از یونان - متین ورامین

آندریاس دیمیتریوس از اولین بازیکنانی بود که برای فصل 93 به ایران آمد. این دريافت کننده قدرتي تيم ملي يونان با عقد قراردادي يک ساله و تا پايان جام باشگاه هاي جهان به متين ورامين پيوست تا نخستین حضورش در ایران را با قهرمان سال گذشته ایران و آسیا تجربه کند. آندرياس 25 ساله که سابقه قهرماني با المپياکوس در ليگ برتر يونان را داراست و سال ها هم در ليگ ايتاليا هم بازي کرده است طي مذاکراتي با عليرضا فداکار مديرعامل باشگاه قرارداد خود را با متين ورامين به ثبت رساند.

 

*فدریکو پریرا از آرژانتین و جورجی باربارا از اسپانیا - میزان مشهد
اما تیم والیبال میزان مشهد که روی کاغذ از جمله مدعیان لیگ بیست و هشتم محسوب می شود و ملی پوشان زیادی را در اختیار گرفته برای فصل 93 دو بازیکن خارجی از آرژانتین و اسپانیا جذب کرده است. فدريکو پريرا پشت خط زن تيم ملي آرژانتين جزو بازيکنان اصلي تيم ملي آرژانتين است و در 4 مسابقه اخير تيم ملي اين کشور، پرامتياز ترين بازيکن بوده و با 26 سال سن و 2 متر قد، 142 بازي ملي در کارنامه خود دارد. از «جورجي باربارا» بازيکن پاسور اهل اسپانيا به عنوان ديگر خريد خارجي ميزاني ها می توان نام برد، که حضور اين بازيکن در کنار مهدي مهدوي، خیال مشهدی ها را از بابت پاسور آسوده خواهد کرد.  باربارا  فصل قبل در ليگ فرانسه توپ مي‌زد و فصل 91 پاسور تيم متين ورامين هم بوده است که به همراه اين تيم موفق شد به مقام دوم ليگ باشگاه‌هاي کشور دست يابد.

 

*كنستانتين ميتف از بلغارستان - ساپیا البرز

تیم والیبال سایپا البرز، نایب قهرمان 6 دوره مسابقات لیگ برتر والیبال کشورمان نیز که امسال هم تیمی جوان را راهی سوپر لیگ والیبال می کند قرارداد پاسور بلغاری فصل گذشته خود را تمدید کرده تا برای فصل جدید یک یار خارجی در ترکیب داشته باشد. كنستانتين ميتف،‌ پاسور 30 ساله بلغاری با 196 سانتي متر قد، سابقه بازی در تمام رده های تيم های ملی بلغارستان و همچنين حضور در جام جهانی و ليگ جهانی 2010 را در كارنامه دارد.

 

*نيکوفرریکس از هلند - پیکان تهران

خودروسازان تهرانی هم که برای لیگ 93 خیز بلندی برداشته و ستاره های زیادی را به خدمت گرفته اند، پاسور هلندی فصل قبل کاله آمل را به پایتخت آورده اند تا با حضور در کنار امیر حسینی خیالشان از بابت این پست راحت شود. فرریکس بازیکنی مطرح و عضو تيم ملي هلند است که 193سانتي متر قد و 86 کيلو وزن و 33 سال سن دارد و در مسابقات المپيک 2004 در اسپانيا بهترين پاسور اين رقابت ها معرفي شد، نيکو يوهان فرديکس از سال 2000 تا به حال عضو تيم ملي واليبال هلند است و سابقه حضور در باشگاه هاي نوليکو بلژِک، اومني ورلدهلند، هيپوتيرول اتريش، روزلار بلژيک، ويگل لهستان، اونيکاخا المريا اسپانيا، لوکوموتيو بلگراد روسيه، مورسر المان، بانکالاتوتي ايتاليا وبووه فرانسه را دارد. او امسال پس از اينکه سال گذشته با کاله اي ها نایب قهرمان شد با عدم تیمداری این تیم آملی پیکان را برای فصل جدید انتخاب کرد.

 

*ژائو ریکاردو یلو ادی فریتاس از برزیل و تئودور والچف از بلغارستان - تعاون گنبد

اما تیم تازه لیگ برتری شده ی تعاون گنبد نیز برای لیگ بیست و هشتم دو بازیکن خارجی به نام‌های ژائو ریکاردو یلو ادی فریتاس و تئودور والچف به ترتیب از کشورهای برزیل و بلغارستان و در پست‌های پشت‌خط زن و قدرتی دریافت کننده را جذب کرده است. ریکاردو سال گذشته در گنبدکاووس عضو تیم والیبال جواهری این شهر بود و با وجود مصدومیت بازی‌های خوبی در این تیم ارائه کرد و محبوبیت زیادی در بین تماشاگران گنبدی دارد. تئودور نیز سابقه بازی در لیگ معتبر روسیه را دارد و یکی از 22 بازیکن منتخب اولیه تیم ملی بلغارستان برای حضور در لیگ جهانی سال گذشته بود.

 

*آلکساندرو ناسیمنتو از فنلاند - جواهری گنبد

تیم والیبال جواهری دیگر نماینده خطه عاشقان پرشور والیبال هم یک بازیکن خارجی به نام‌ «آلکساندرو ناسیمنتو» از کشور فنلاند و در پست پاسور جذب کرده است. کسپر بازیکن تیم ملی فنلاند است که فصل گذشته را در تیم تیکریت توپ زد و امسال به جمع گنبدی‌ها پیوسته است. کسپر سال گذشته عنوان قهرمانی جام فنلاند و دومی لیگ فنلاند را همراه با تیمش در کارنامه دارد. این بازیکن به عنوان پاسور سوم تیم ملی والیبال فنلاند در کشورش فعالیت کرده است و 29 سال نیز سن دارد.

 

*سایر خارجی های لیگ برتر ایران

نیکولای نیکولوف دیگر بازیکن خارجی والیبال کشورمان نیز که با شهرداری ارومیه قرارداد امضا کرده بود به جهت مصدومیت عازم زادگاهش بلغارستان شده و حضورش در تیم پرستاره شهرداری ارومیه منوط به بهبودی کامل مصدومیتش می باشد. گفته می شود چند بازیکن خارجی دیگر نیز شانس حضور در سوپر لیگ والیبال ایران را دارند که تا این لحظه حضور هیچ کدام قطعی نشده است.

گفتنی است، هنوز قرارداد هیچ یک از بازیکنان خارجی به فدراسیون والیبال ارائه نشده است؛ چرا که باشگاه ها اول باید درباره پرداخت 2000 هزار دلار فدراسیون جهانی، 5 درصد فدراسیون والیبال و اخذ مجوز کار در ایران اقدامات قانونی را انجام دهند تا بتوانند قراردادهای بازیکنان خارجی خود را در دفتر فدراسیون به ثبت برسانند.


منبع:شarefvolleyball


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 18:23 ] [ AREF ]
[ ]

هدایت به بالا